بهترین انتخاب را برای خانه خود داشته باشید💗

بهترین انتخاب را برای خانه خود داشته باشید💗

بهترین انتخاب را برای خانه خود داشته باشید:

شیشه کاربردهای گسترده ای دارد که ممکن است شامل بسته بندی، خودرو، ظروف غذاخوری و حتی در پزشکی باشد اما محدود به آن نمی شود. با گذشت زمان، شیشه در مسکن، طراحی داخلی و مبلمان محبوبیت پیدا کرده است. صاحبان خانه به دلیل هوای مطبوع، طراحی مدرن، دوام و زیبایی شیشه، عاشق شیشه شده اند.

انواع مختلف شیشه در موارد مختلف استفاده می شود. از جمله رایج ترین راه ها می توان به شیشه طوفان و شیشه سکوریت اشاره کرد.

بهترین انتخاب را برای خانه خود داشته باشید

 

اگر این مورد را با ماشین خود تجربه نکرده اید، حتما شیشه جلویی را دیده اید که شکسته است. حتما تعجب می کنید که چرا شیشه حتی پس از ضربه دست نخورده باقی می ماند. دلیل آن لمینت بودن شیشه است. شیشه سکوریت لمینت معمولاً به عنوان شیشه ایمنی نیز شناخته می شود.

از طرف دیگر، شیشه سکوریت مانند شیشه طوفان قوی است. تفاوت این است که اگر بشکند، بر خلاف شیشه طوفان که دست نخورده باقی می ماند، به قطعات کوچک بی ضرر تبدیل می شود. این شیشه چهار برابر قوی تر از شیشه معمولی است. تفاوت بین شیشه هاریکان و شیشه سکوریت در درمان یا لمینیت است. شیشه هاریکن شیشه ای لمینت شده یا سکوریت شده است.

تفاوت در ویژگی ها

در حالی که شیشه های سکوریت شده و لمینت ممکن است شباهت هایی داشته باشند، اما متفاوت هستند. در اینجا تفاوت اصلی در ویژگی های بین دو نوع شیشه است.

ترکیب بندی

تفاوت در ویژگی ها شیشه سکوریت

شیشه سکوریت شامل شیشه ای است که تحت عملیات شیمیایی یا حرارتی قرار گرفته است که آن را تحت فشار قرار می دهد و به آن استحکام می بخشد. از سوی دیگر، شیشه های لمینت شامل دو یا چند لایه شیشه سکوریت شده است که بین لایه های پلاستیکی قرار گرفته اند. این پلاستیک همان چیزی است که شیشه را حتی پس از قرار گرفتن در معرض فشار یکپارچه می کند.

الگوی پس از شکستن

الگوی پس از شکستن شیشه سکوریت

به لطف لایه چسباننده پلاستیکی، شیشه طوفان در هنگام برخورد خرده های کوچکی تولید می کند که به طور کامل نمی شکند. وقتی شکسته می شود یک الگوی تار عنکبوت را تشکیل می دهد. از سوی دیگر، شیشه سکوریت شده، در هنگام برخورد به قطعات کوچک و بی ضرر تبدیل می شود. با این حال، به طور کامل می شکند.

مقاوم در برابر آتش

مقاوم در برابر آتش

در مقایسه با شیشه های لمینت، شیشه هاریکن قابل اشتعال تر است. این به دلیل لایه پلاستیکی است که به شیشه چسبانده شده است. از طرف دیگر شیشه سکوریت دارای مقاومت حرارتی تا ۲۵۰ درجه سانتیگراد است.

حساسیت نسبت به فشار

شیشه طوفان را می توان سوراخ کرد. با این حال، شیشه سکوریت به فشار بسیار حساس است و بنابراین نمی توان آن را سوراخ کرد. متلاشی خواهد شد.

تفاوت در استفاده از Hurricane و Tempered Glass

به دلیل تفاوت در ویژگی ها، دو نوع شیشه کاربردهای متفاوتی دارند. در اینجا روش های مختلف استفاده از آنها آورده شده است.

کنترل صدا

شیشه های لمینت یا طوفان خاصیت مقاومت در برابر صدا دارند. این خاصیت شیشه ای است که فاقد آن است. بنابراین، صاحبان خانه و املاک، شیشه های چند لایه را برای ساخت پنجره ها برای کنترل صدا ترجیح می دهند.

درها و پنجره های فرار

از آنجایی که شیشه طوفان پس از برخورد با جسم سخت به طور کامل شکسته نمی شود، از آن برای فرار استفاده نمی شود. شیشه سکوریت برای این کار مناسب است. با یک شی مانند یک قطعه فلزی، می توانید به راحتی از یک اتاق یا یک ماشین بیرون بیایید. درهای شیشه ای برای فرار از آتش و برخی از پنجره های وسایل نقلیه از شیشه سکوریت ساخته شده اند. همچنین، به قطعات کوچک متعددی می شکند و آن را ایمن می کند.

شیشه جلو اتومبیل

نیاز به ماندن مسافر در داخل خودرو پس از تصادف وجود دارد. به همین دلیل است که شیشه های جلو از شیشه های چند لایه ساخته می شوند. از آنجایی که به طور کامل نمی شکند، می تواند مسافر را در داخل وسیله نقلیه نگه دارد. اگر از شیشه سکوریت استفاده شود، می شکند و مسافر به بیرون از ماشین پرتاب می شود.

مزایای استفاده از شیشه طوفان در ساختمان ها به شرح زیر است:

امنیت

استفاده از شیشه طوفان می تواند به بهبود ایمنی در خانه شما کمک کند. سارقان به راحتی می توانند در و پنجره های شیشه ای معمولی را بشکنند و بدون هیچ زحمتی وارد شوند. از آنجایی که شیشه طوفان به طور کامل نمی شکند، همه چیز برای متجاوزان آسان نخواهد بود. برخی از شیشه های طوفان نیز در برابر گلوله مقاوم هستند و برای کاربردهای با امنیت بالا ایده آل هستند.

حفظ حریم خصوصی و کاهش نویز

شیشه لمینت برای کنترل صدا مناسب است. اگر برای پارتیشن بندی اداری استفاده شود، می تواند حریم خصوصی را بهبود بخشد زیرا فرد در اتاق بعدی نمی تواند مکالمات را بشنود. استفاده از شیشه های لمینت در مناطق پر تردد که احتمال سر و صدا وجود دارد، مانع کاملی در برابر نویز می شود.

ماندگاری

در صورت شکستگی کوچک، با تزریق رزین به راحتی می توان آن را ترمیم کرد. همچنین، به طور کامل خراب نمی شود، بنابراین، حتی پس از ضربه به شما خدمات می دهد. شیشه های لمینت نیز بسیار آسان تمیز می شوند و ظاهر خود را برای مدت طولانی حفظ می کنند.

مزایای استفاده از شیشه سکوریت

در اینجا به برخی از مزایای شیشه سکوریت اشاره شده است:

ایمن است

شیشه سکوریت شده به قطعات کوچک می شکند، برخلاف خرده های مهم تر که می توانند صدمات جدی ایجاد کنند. این باعث می شود که برای استفاده در خودروها و خروجی های ایمنی مناسب باشد. در صورت ضربه زیاد، شیشه به سنگریزه های کوچک می شکند که خطر آسیب را کاهش می دهد.

در برابر حرارت مقاوم است

شیشه سکوریت می تواند تا ۲۵۰ درجه سانتیگراد را تحمل کند. برخلاف شیشه معمولی، دمای بالا نمی تواند باعث انبساط و شکستگی شود. این امر باعث می شود که شیشه سکوریت برای ساختمان هایی که ملزم به رعایت قوانین آتش نشانی دقیق هستند، مناسب باشد.

استحکام و دوام

شیشه سکوریت چهار برابر قوی تر از شیشه معمولی است. این باعث می شود که بهترین ماده برای کاربردهایی باشد که به سطوح سخت نیاز دارند. یعنی شیشه های جلو، درها، میزها و راه روها.

شیشه هاریکن و شیشه سکوریت دارای چندین تفاوت هستند که آنها را برای کاربردهای متنوع ایده آل می کند. ارزیابی ویژگی‌ها و مزایای مختلف آن‌ها برای به دست آوردن شیشه مناسب برای نیازهای شما بسیار مهم است.

شیشه سکوریت یک شیشه نشکن

شیشه سکوریت به عنوان شیشه نشکن نیز شناخته می گردد. اولین شیشه سکوریت تولید شده به ۱۲۰سال پیش بازگشته و از آن زمان تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه ای در زمینه شیشه سکوریت یا شیشه نشکن صورت گرفته است. شیشه سکوریت با توجه به مقاومت بالا و ایمنی آن و این که کم ترین خطر را در صورت شکستن دارد و همچنین از مقاومت حرارتی نسبتاً بالایی برخوردار بود، توانست در بازار بسیار موفق عمل کند. شیشه سکوریت و طراحی سند بلاست جامینه با بیش از ۱۵ سال سابقه در این عرصه در خدمت شماست .

مشتریان عزیز در صورت لزوم برای مشاوره می توانند از طریق شماره تلفن های زیر، با مجموعه جامینه ارتباط برقرار کنند .

۰۲۱۷۷۰۸۳۸۴۵

۰۹۱۲۲۴۳۶۳۸۷

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟
[کل: ۱۲ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

×

سبد خرید