بررسی پروژه معماران مدرن

بررسی پروژه معماران رونی آلروی
بررسی پروژه معماران مدرن

بررسی پروژه معماران رونی آلروی

معماران : Ronnie Alroy Architects

مساحت فضا : ۹۰۰ m²

سال ساخت : ۲۰۲۲

تولید کنندگان : Dinesen, Wintec, fervital, Arredamenti Santiccioli, FLOS, Hedcinema, Miklachonet

نور و سبز بر روی دیوارهای بتنی ریخته می شود و عمق آنها را برجسته می کند. ورودی خانه از طریق محور اصلی است که در سه سطح توسط دو دیوار بتنی نمایان تعریف شده است و در انتهای آن یک دهانه به یک باغ پلکانی دیده می شود. محور اصلی با ریتمی از تیرهای بتنی آشکار همراه است که از بیرون قبل از درب ورودی ظاهر می شود و از بیرون تا باغ مقابل ادامه می یابد.

عکس داخل شیشه سکوریتی

بین دو تیر بتنی یک نورگیر پنهان است که محور را به یک خیابان نور تبدیل می کند. نور از طریق یک دهانه لعاب روی زمین تا زیرزمین می رود. دهانه لعابدار کف ورودی و فضای باز در زیرزمین را به هم متصل می کند.

محور اصلی خانه را به یک بال میزبانی که تمام واحدهای نشیمن مهمانان در آن قرار دارند و بال مالک که در آن فضاهای عمومی و اتاق خواب اصلی قرار دارند، جدا می کند. اتاق خواب اصلی در طبقه دوم، از دو تعامل متضاد با منظره اطراف لذت می برد – یک تراس با منظره درختان و یک زمین شیبدار در طرف دیگر، که اجازه می دهد راهی برای خروج به یک باغ وحشی که به سطح ورودی متصل می شود.

خانه توسط حیاط های بیرونی احاطه شده است که فضاهای داخلی-خارجی هستند. دیوارهای حیاط‌ها از انعطاف بتن تجلیل می‌کنند و به طرق مختلف مکانی برای فضای سبز و هنر ایجاد می‌کنند – طاقچه‌های عمیق، دیوارهای دوتایی با گیاهان در بین آنها و تراس‌های سبز شیب‌دار. بتن با وجود چوب جامد داگلاس به عنوان کف و کابینت حس ظریفی به دست می آورد. تأثیر متقابل شفافیت ها و استحکام، عمق و هوا بودن، تجربه کلی خانه را می سازد.

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟
[کل: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

×

سبد خرید