از کجا دوردوشی شیشه‌ای در مدل‌های جذاب بخریم؟

از کجا دوردوشی شیشه‌ای در مدل‌های جذاب بخریم؟
از کجا دوردوشی شیشه‌ای در مدل‌های جذاب بخریم؟

 

از کجا دوردوشی شیشه‌ای در مدل‌های جذاب بخریم

دوردوشی شیشه‌ای چیست؟

چرا از دوردوشی در حمام استفاده می‌شود؟

انواع دوردوشی­های شیشه‌ای حمام کدام است؟

مزایای استفاده از دوردوشی در حمام چیست؟

امروزه طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن و بهینه‌سازی فضای ساختمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تلفیق سرویس بهداشتی با حمام در اکثر آپارتمان‌های کوچک، یکی از دلایل انتخاب دوردوشی مناسب برای فضای حمام است. در این مقاله به معرفی دوردوشی و کاربرد آن در حمام می‌پردازیم. همچنین با ویژگی‌ها و نحوه خرید آن آشنا می‌شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

دوردوشی شیشه‌ای چیست؟

دوردوشی در واقع یک فضای شیشه‌ای با ابعاد مشخص در اطراف دوش حمام است. در حمام‌های کوچک آپارتمانی که معمولاً سرویس بهداشتی در آن قرار دارد، با پارتیشن‌های شیشه‌ای بخش دوش حمام را جدا می‌کنند. از دوردوشی شیشه‌ای برای ایجاد فضای خصوصی بر روی جکوزی‌ها و وان نیز استفاده می‌شود. در طراحی مدرن و لوکس دکوراسیون داخلی، با توجه به ابعاد حمام و سلیقه کارفرما، این دوردوشی‌ها تولید و اجرا می‌شوند.

از کجا دوردوشی شیشه‌ای در مدل‌های جذاب بخریم؟

شیشه نشکن یا سکوریت چیست؟

شیشه میرال یا سکوریت، از طریق یک فرآیند گرمایش خاص و خنک‌سازی سریع سخت شده است. این شیشه تقریباً چهار تا پنج برابر قوی‌تر از شیشه معمولی است. به گونه‌ای طراحی شده است که اگر شکسته شود، به قطعات کوچک با لبه‌های صیقلی به جای قطعات نوک تیز تبدیل می‌شود. این یک مزیت عالی برای ایمنی شیشه‌های سکوریت و کاهش صدمات وارده هنگام شکسته شدن است.

شیشه نشکن به دلیل ایمنی و استحکام آن در کاربرد‌های مختلف از جمله شیشه اتومبیل، پارتیشن شیشه‌ای، در‌ها و میز‌های شیشه‌ای، قفسه‌های یخچال، ویترین‌های جلوی مغازه، پله‌های مارپیچ و اجزای سازه‌ای طراحی ساختمان مدرن استفاده می‌شود.

 

برای خرید دوردوشی شیشه‌ای به چه نکاتی باید توجه کرد؟

انتخاب دوردوشی مناسب با چیدمان و دکوراسیون حمام، یک سلیقه شخصی است. ولی برای بهینه کردن فضای حمام، چند نکته را در نظر داشته باشید.

  • مساحت حمام

  • شکل ظاهری مورد نظر شما

  • نوع چیدمان دوش یا وان حمام

  • میزان فضای دوش مورد نیاز شما

  • فاصله دوش با سرویس بهداشتی

  • فضای باز شدن در دوردوشی

مزایای استفاده از دوردوشی شیشه‌ای چیست؟

حمام یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه شما است. که زمان قابل توجهی را در آن صرف می‌کنید. درب‌ها و پرده‌های دوش سنتی جای خود را به طرح‌های مدرن دوردوشی شیک و امروزی داده‌اند. شیشه دوردوشی حمام، دارای مزایایی است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم:

  • تمیز کردن و نگهداری آسان
  • سبک مدرن و ظاهری زیبا
  • جلوگیری از ریختن آب به خارج از فضای دوردوشی
  • امکان اجرا در اشکال محتلف
  • عایق رطوبت و حفظ گرمای حمام
  • جداسازی حمام و سرویس بهداشتی
  • طراحی و نصب آسان
  • افزایش ارزش ساختمان
  • جلوگیری از تشکیل کپک و نفوذ باکتری
  • تنوع در رنگ شیشه

 

 

کاربرد دوردوشی شیشه‌ای در حمام چیست؟

هنگام طراحی یک حمام شیک و کاربردی که به طور یکپارچه با سبک مدرن بقیه خانه مطابقت دارد، دوردوشی‌های شیشه‌ای تبدیل به انتخاب بسیار محبوبی می‌شوند. این شیشه‌ها، یک توهم مثبت از فضای بیشتر را نیز ارائه می‌کنند و باعث می‌شوند حمام شما بزرگ، مدرن و زیبا به نظر برسد. ویژگی شفاف شیشه با ایجاد طرح‌های خاص، ظاهری امروزی به حمام می‌دهد.

دوردوشی حمام از جنس شیشه‌ای، دو بخش مرطوب و خشک مجزا را تشکیل می‌دهد. این روش از خیس یا کثیف شدن قسمت‌های دیگر حمام جلوگیری می‌کند. دوردوشی، از جنس شیشه و قابلیت انعطاف در طراحی را دارد. با توجه به سلیقه خود می‌توانید، از فضای حمام استفاده بهینه‌تری کنید.

 

چرا دوردوشی حمام را از شیشه نشکن سکوریت می‌سازند؟

یکی از اصلی­ترین بخش­های هر دوردوشی شیشه آن است. حتما با شنیدن نام آن، ظرافت و شکنندگی شیشه را به یاد آوردید، ولی این شیشه از جنس نشکن و در طرح­ها و رنگ­های مختلفی به کار می­رود. صفحه‌های شیشه‌ای و محفظه‌های دوش را می‌توان با استفاده از شیشه سکوریت ۱۰ میلیمتر با کیفیت بالا ساخت. این شیشه‌ها جدا از اینکه بسیار ایمن و بادوام هستند، در صورت شکست به قطعات ریز، صاف و بدون گوشه تبدیل می‌شوند.

 

انواع دوردوشی شیشه‌ای برای حمام کدام است؟

دوردوشی‌های حمام با توجه به شرایط محیط نصب، طرح شیشه و قاب آن انواع مختلفی دارند، که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

دوردوشی حمام شیشه‌ای با دسته ریلی

اگر فضای نصب یا فاصله دوش و سرویس بهداشتی در حمام کم باشد، از شیشه ریلی استفاده می‌کنند. این روش در حمام‌های کوچکی که فضایی برای باز شدن در شیشه­ای ندارند، بهترین کاربرد را دارد.

 

دوردوشی حمام با دسته کشویی

در حمام‌های بزرگ که امکان مانور بیشتری برای طراحی و جانمایی وسایل وجود دارد، از شیشه کشویی استفاده می‌کنند.

 

دوردوشی با فریم یا قاب

از شیشه میرال ۱۰ میلیمتری با جنس فریم آلومینیومی یا فولاد ضد زنگ برای ساخت قاب استفاده می‌گردد. این مدل برای حمام‌های کوچک همراه با در ریلی پیشنهاد می‌شود.

 

دوردوشی حمام بدون فریم یا قاب

در این روش شیشه نشکن در طرح‌ها و ابعاد گوناگون با حداقل یراق آلات ضد زنگ نصب و در مدل بدون قاب دوردوشی به صورت ریلی و کشویی اجرا می‌شود.

 

جنس قاب و یراق آلات استفاده شده در دوردوشی‌ها، چون در فضا‌های مرطوب به کار می‌رود، باید از نوع استنلس استیل ۳۰۴ (ضد زنگ) باشد.

لینک اشتراک در شبکه های مجازی :

rizy.ir

کاربرد شیشه بین کابینتی چیست؟

در طراحی نوین دکوراسیون آشپزخانه از شیشه بین کابینتی به عنوان شیشه تزئینی مقاوم در برابر گرما استفاده می‌کنند. این شیشه‌ها با ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود. آن‌ها در برابر خط و خش مقاوم بوده و کدر نمی‌شوند. در برخی از آشپزخانه‌ها به عنوان جایگزین کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. همچنین، ماهیت ساده این نوع شیشه برای آشپزخانه‌های کوچک گزینه مناسبی است.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با ویژگی‌های دوردوشی از جنس شیشه‌ آشنا کنیم که انتخاب آن به طور قابل توجهی بر ظاهر حمام شما تأثیر می‌گذارد.

شما می‌توانید برای سفارش دوردوشی حمام به سایت شیشه سکوریت جامینه مراجعه کنید. این مجموعه از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در زمینه اجرای شیشه نشکن سکوریت، طراحی سند بلاست، شیشه ­های تزئینی بین کابینتی، پارتیشن شیشه‌ای و دوردوشی شیشه‌ای آغاز نموده است. همچنین با تلاش و کوشش پیاپی پرسنل، در ارائه بهترین کیفیت و قیمت شیشه سکوریت مغازه، پیشتاز است. ‌امیدواریم مطالعه این مقاله به شما برای آشنایی با دوردوشی و کاربرد آن، کمک کند.

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟
[کل: ۶ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

×

سبد خرید