روش تمیز کردن شیشه های پنجره

تمیز کردن شیشه
روش تمیز کردن شیشه های پنجره

روش تمیز کردن شیشه های پنجره و درب منزل بدون دردسر

نحوه تمیز کردن شیشه سکوریت

در حالی که مبلمان یا تزئینات شیشه ای شما ممکن است عالی به نظر برسند و شخصیت زیادی را به هر جایی که انتخاب کرده اید اضافه کنند، اگر کثیف باشند چندان جذاب به نظر نخواهند رسید. متأسفانه، اگر مدت زمان کافی شیشه سکوریت داشته باشید، این امر اجتناب ناپذیر است. قبل از اینکه شیشه سکوریت خود را تمیز کنید، باید تکنیک های تمیز کردن مناسب این ماده منحصر به فرد را بیاموزید. اگر این کار را نکنید، ممکن است به طور تصادفی به آن آسیب برسانید.آنچه در ادامه می‌آید باید تمام چیزهایی را که برای تمیز کردن ایمن و مؤثر آن باید بدانید، در اختیار شما قرارمی‌دهد.

شیشه سکوریت به دلیل استحکام و دوام خود شناخته شده است، اما اگر به درستی تمیز نشود ممکن است خراشیده شود. اگر می خواهید پوشش تلفن همراه یا یک ورقه بزرگ شیشه سکوریت خود را تمیز کنید، با یک پاک کننده غیر ساینده شروع کنید. هنگامی که تمام کثیفی ها و زباله ها را پاک کردید، شیشه را با میکروفیبر یا پارچه های نخی نرم خشک کنید که سطح آن را خراش ندهد.

تمیز کردن شیشه سکوریت بسیار آسان است، اما آسیب دیدن آن نیزآسان است. هر ذره کوچکی که به طور مکرر روی شیشه سکوریت کشیده شود، آن را خراش می دهد، همانطور که هر سطح ناصافی که به آن مالیده می شود. به همین دلیل، باید در نحوه شستن لیوان خود بسیار مراقب باشید و از هرگونه میانبر خودداری کنید. در حالی که میانبرها ممکن است اکنون در وقت شما صرفه جویی کنند، ممکن است شیشه شما را برای همیشه خراب کنند.

ابتدا لیوان سکوریت خود را با مخلوطی از آب و صابون ظرفشویی اسپری کنید. ۱۰ ثانیه صبر کنید و سپس شیشه را با اسفنج نرم خود پاک کنید. از پد شستشو استفاده نکنید، زیرا برای سطح بسیار ناهموار خواهد بود. به جای آن از قسمت نرم اسفنج خود استفاده کنید.

انجام این کار به یکباره روی کل شیشه ممکن است مشکل باشد، بنابراین بهتر است قبل از اسپری کردن قسمت بعدی، یک قسمت را اسپری کنید و آن را با اسفنج خود تمیز کنید، نه اینکه سعی کنید تمام شیشه را به یکباره تمیز کنید.

خمیر دندان بدون فلوراید برای تمیز کردن شیشه آسیاب شده

مردم عاشق انواع شیشه های مات طرح دار و شیشه های مات هستند، اما تمیز کردن این شیشه ها بسیار مشکل ساز است. بنابراین، اگر می‌خواهید شیشه‌های مات طرح‌دار را تمیز کنید، می‌توانید از مسواک آغشته به مواد شوینده یا خمیر دندان بدون فلوراید استفاده کنید. , برای تمیز کردن لکه، به طوری که لکه کاملا پاک شود. با این حال، نمی توان از خمیر دندان حاوی فلوراید برای تمیز کردن شیشه سکوریت استفاده کرد، زیرا این کار باعث آسیب دیدن شیشه سکوریت می شود.

مقابله با نقاط دشوار

این امکان وجود دارد که برخی از قسمت های شیشه سکوریت شما کثیف تر از سایرین باشد و به خوبی به شستشوی معمولی پاسخ ندهد. اگر تمام شیشه خود را بشویید و متوجه شدید که هنوز کثیف است، باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. با این حال، باید در مقابل وسوسه استفاده از روش‌های خشن‌تر مقاومت کنید، زیرا دوباره به شیشه شما آسیب می‌رسانند. به سادگی قسمت های کثیف را با آب و صابون تمیز کنید تا زمانی که تمیز شوند.

خشک کردن شیشه

برای خشک کردن شیشه از یک پارچه تمیز و نرم استفاده کنید. یک پارچه میکروفیبر برای این کار انتخابی عالی است، اما هر پارچه معمولی و غیر ساینده این کار را انجام می دهد. بسیار ملایم باشید، زیرا هنوز امکان خراشیدن شیشه سکوریت وجود دارد.

بهترین پاک کننده های شیشه سکوریت

انتخاب شماره یک محصول تمیز کننده برای درب های شیشه سکوریت، صابون ظرفشویی مایع معمولی است. یک سرنگ سخاوتمندانه را در یک لگن آب گرم مخلوط کنید. اگر ترجیح می دهید دقیق باشید، ۱ قاشق غذاخوری صابون را به ۲ فنجان آب اضافه کنید. صابون ظرفشویی به‌ طور منحصربه ‌فردی به اندازه‌ای سخت است که حتی چربی‌ها و کثیفی‌های جدی را از بین می‌ برد، در حالی که برای تمیز کردن شیشه‌های سکوریت بدون خطر آسیب به اندازه کافی ملایم است. گزینه دوم محلول ۵۰-۵۰ الکل و آب است. آنها را در یک بطری اسپری مخلوط کنید تا مستقیماً روی درب شیشه ای قرار دهید یا آن را در یک کاسه قرار دهید تا یک پارچه خیس شود.

روش تمیز کردن شیشه های پنجره و درب منزل بدون دردسر

مرحله ۱

پاک کننده شیشه سکوریت شده انتخابی خود را آماده کنید: ۲ فنجان آب داغ با ۱ قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی یا محلول ۵۰ تا ۵۰ الکل مالشی و آب که می تواند در یک بطری اسپری یا ظرف باشد.

گام ۲

یک پارچه میکروفیبر، اسفنج یا پارچه بدون پرز را در آب صابون یا الکل رقیق خیس کنید، بیشتر مایع را فشار دهید و پاک کننده را روی درب شیشه سکوریت بمالید. از طرف دیگر، کل درب شیشه ای را به مقدار زیاد اسپری کنید.

پارچه میکروفیبر

مرحله ۳

به آرامی در را با پارچه، اسفنج یا پارچه بشویید و روی هر قسمت به خصوص کثیف یا کثیفی که روی آن چسبیده است تمرکز کنید.

مرحله ۴

اگر از الکل رقیق شده استفاده می‌کنید، در شیشه‌ای را با یک پارچه میکروفیبر خشک یا روزنامه خرد شده بمالید تا خشک شود. این فقط چند لحظه طول می کشد، زیرا الکل در حین کار به سرعت تبخیر می شود.

مرحله ۵

اگر از آب صابون استفاده کردید، پارچه یا اسفنج را با آب معمولی بشویید، مایع اضافی را فشار دهید و درب را پاک کنید تا باقیمانده صابون پاک شود.

مرحله ۶

درب را با یک پارچه میکروفیبر خشک یا روزنامه خرد شده خشک کنید. برای جلوگیری از رگه ها سریع کار کنید.

نکته

درهای شیشه سکوریت را در زمان خنک ‌تری از روز تمیز کنید. این کار خشک شدن محصول تمیز کننده را به تاخیر می اندازد و به شما زمان می دهد تا قبل از اینکه رگه ها ظاهر شوند، درها را خشک کنید.

محصولاتی که روی شیشه سکوریت استفاده نمی شوند شامل ساینده های ملایم مانند جوش شیرین و سرکه سفید و پاک کننده های خشن مانند شیشه پاک کن های تجاری، پاک کننده های همه منظوره، پاک کننده های کرم نوع و سفید کننده هستند.

نحوه تمیز کردن درب های شیشه ای

تمیز کردن درب های شیشه سکوریت فرآیندی مشابه با تمیز کردن درب های شیشه ای معمولی است، اما تفاوت های مهمی وجود دارد که برای نتایج موفقیت آمیز و ایمن باید از آنها آگاه بود. شیشه‌های سکوریت شده برای شکستن تکه‌های سنگریزه‌مانند با لبه‌های کسل‌کننده به جای تکه‌های شیشه‌های معمولی مانند تیغ شکسته می‌شوند، به همین دلیل است که گاهی اوقات به آن شیشه ایمنی می‌گویند.

پارچه های میکروفیبر ابزاری ایده آل برای تمیز کردن شیشه های سکوریت هستند. آنها نرم، بدون پرز و بسیار جذب هستند، به این معنی که هیچ خطری برای خراشیدن شیشه یا بر جای گذاشتن کرک وجود ندارد، و می‌توانند درهای شیشه‌ای سکوریت شده را با سرعت کافی خشک کنند تا رگه‌ها از بین بروند. شما ممکن است از یک اسفنج یا پارچه نرم دیگر برای تمیز کردن درها با آب صابون یا الکل رقیق شده خود استفاده کنید، اما برای خشک کردن درها از یک پارچه میکروفیبر خشک استفاده کنید. روزنامه خراشیده جایگزین خوبی برای خشک کردن بدون رگه است.

از هیچ ابزار تمیز کننده ساینده ای روی شیشه های سکوریت شده استفاده نکنید، مانند برس های شستشو، پدهای شستشو یا اسفنج های ملامینه. همچنین ابزارهای خراش دادن مانند تیغ ها یا سوهان های رنگ را رد کنید و در مورد اسکاج ها محتاط باشید، زیرا برخی ممکن است خراش دهند.

شیشه آنیل شده

اگر پنجره های شما هیچ پوشش یا فناوری خاصی ندارند، احتمالاً شیشه آنیل شده دارید. پنجره های ساخته شده از این نوع شیشه در صورت شکستن به قطعات بزرگ تبدیل می شوند.

خوشبختانه، تمیز کردن شیشه های آنیل شده آسان است.

سخت تر از شیشه آنیل شده، شیشه های مقاوم در برابر حرارت می توانند نوسانات سریع دما را تحمل کنند. وقتی می شکند، به قطعات کوچکتر از شیشه آنیل شده خرد می شود.

برای تمیز کردن شیشه های مقاوم در برابر حرارت، از همان روش های تمیز کردن شیشه های آنیل شده، منهای خراشیدن با تیغ استفاده کنید.

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟
[کل: ۱۰ میانگین: ۵]

۳ پاسخ به “روش تمیز کردن شیشه های پنجره”

دیدگاهتان را بنویسید

×

سبد خرید