راهنمای خرید شیشه‌های سکوریت

راهنمای خرید شیشه‌های سکوریت

شیشه سکوریت

امروزه به‌طور وسیع از انواع شیشه به دلایلی چون زیبایی بصری، عبور نور کافی و نمایش بهتر محصولات در ویترین مغازه‌ها در مکان‌هایی چون نما ساختمان، درب و ویترین فروشگاه ها استفاده می‌شود. در میان انواع شیشه‌های موجود در بازار، شیشه سکوریت یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. سکوریت نوعی شیشه است که در اثر حرارت بسیار زیاد مقاوم شده است و در برابر خراش و شکستگی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد؛ بنابراین به عنوان محصولی ایمن در صنعت ساختمان‌سازی و خودروسازی شناخته می‌شود.

شیشه‌های سکوریت طیف گسترده‌ای از شیشه‌های ایمنی مهندسی شده خاص چون شیشه‌های ایمنی مقاوم در برابر حرارت و شیشه‌های چند لایه PVB را دربرمی‌گیرند که استفاده از آن در پنجره‌های خانه، ویترین مغازه‌ها، درب فروشگاه‌ها و نمای ساختمان‌ها سبب امنیت سازه خواهد شد. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی در سراسر کشور چون جامینه در زمینه تولید و عرضه انواع شیشه‌های ایمنی چون سکوریت مشغول فعالیت هستند که متقاضیان می‌توانند از محصولات و خدمات آن‌ها برای افزایش زیبایی و ایمنی محل کار و سکونت بهره ببرند.

در اینجا تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات کامل و جامعی در ارتباط با شیشه سکوریت، ویژگی‌ها و پارامترهای موثر بر خرید و قیمت آن در اختیارتان قرار دهیم؛ بنابراین توصیه می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

شیشه سکوریت چیست؟

بدون تردید تامین امنیت دغدغه اصلی جوامع بشری محسوب می‌شود؛ از این‌رو امروزه در صنعت ساختمان‌سازی از مصالح با ایمنی بالا استفاده می‌شود. شیشه از جمله پرکاربردترین مصالح در صنعت ساختمان به‌حساب می‌آید که در ساخت درب و پنجره، طراحی نما و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال در میان انواع شیشه موجود در بازار، شیشه سکوریت (Tempered Glass) یا شیشه سخت شده نوعی شیشه مقاوم شده با حرارت است که در برابر ضربه، حرارت، خراش و شکستگی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد.

در صنعت ساختمان‌سازی از شیشه‌های سکوریت برای سازه‌های بدون قاب چون درب ورودی یا هر مکانی که احتمال صدمه دیدن انسان وجود دارد، استفاده خواهد شد. شیشه‌های سکوریت با حرارت در کوره داغ شده‌اند تا به دمای خاصی برسند و کاملا مقاوم شوند. شیشه‌های سکوریت با توجه به ماهیتی که دارند، برای مواردی چون ویترین فروشگاه‌ها، درهای ورودی منازل، پنجره‌های امنیتی، مکان‌های عمومی، شیشه حمام، شیشه بالکن‌ها، درب شیشه‌ای و پارتیشن‌ بندی کاربرد دارند. امروزه شیشه‌های سکوریت در انواع رنگ‌ها و حالت‌های ساده، طرح‌دار و مات توسط شرکت‌های تولیدی به بازار عرضه می‌شوند و با توجه به خصوصیاتی که دارند، مورد توجه بسیاری از معماران و سازندگان ساختمان قرار گرفته‌اند.

انواع شیشه‌های سکوریت موجود در بازار

شیشه‌های سکوریت از پرکاربردترین شیشه‌های مصرفی در سراسر جهان به‌حساب می‌آیند که برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. تولید شیشه‌های سکوریت در ایران بر پایه چند نوع شیشه خام انجام می‌شود که شیشه فلوت، کلییر، سوپر کلییر و کریستال از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در اثر فرایند حرارتی به شیشه ایمنی مهندسی شده تبدیل می‌شوند. به‌طور کلی شیشه‌های سکوریت به ۲ دسته اصلی تقسیم شده‌اند که به شرح زیر هستند:

  1. شیشه‌های سکوریت میرال یا نشکن: این نوع شیشه از مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و حرارت برخوردار است که در صنعتی ساختمان‌سازی و خودروسازی کاربرد ویژه‌ای دارد.
  2. شیشه‌های سکوریت لمینت: این نوع شیشه در مقایسه با سایر شیشه‌ها از مقاومت بالاتری برخوردار است؛ زیرا از دو یا چند لایه شیشه تشکیل شده که در بین هر لایه طلق PVB قرار دارد و به عنوان عایق صدا هم کاربرد دارد.

خصوصیات و ویژگی های شیشه سکوریت

شیشه‌های سکوریت به عنوان شیشه‌های ایمنی مهندسی شده برای افزایش امنیت و زیبایی پنجره‌ها، درب ورودی و نمای ساختمان کاربرد دارند. از ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به‌فرد شیشه‌های سکوریت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت عالی در برابر ضربه
  • مقاومت بسیار بالا در برابر خراش و شکنندگی
  • قابلیت تحمل حرارت بسیار بالا تا ۷ برابر شیشه‌های معمولی (۲۵۰ درجه سانتی‌گراد حرارت غیرمستقیم)
  • قابلیت تحمل فشار زیاد (۴۰ کیلوگرم در ابعاد ۱۰ سانتی‌متر مربع)
  • عدم تغییر رنگ با گذشت زمان
  • قابل استفاده برای مصارف مختلف چون شیشه سکوریت مغازه، ساختمان‌سازی و خودروسازی

این ویژگی‌های سکوریت در کنار افزایش زیبایی بصری و صرفه‌جویی در مصرف انرژی سبب شده‌اند تا بسیاری از معماران و سازندگان به استفاده از این مدل شیشه‌ها در ساخت تجهیزات گوناگون ترغیب شوند؛ از این‌رو همواره به دنبال تولیدکننده معتبر برای ثبت سفارش خرید شیشه سکوریت با قیمت مقرون به‌صرفه هستند.

پارامترهای موثر بر قیمت شیشه سکوریت

در حال حاضر شیشه‌های سکوریت در طرح‌های متنوع با رنگ‌های گوناگون تولید و به بازار عرضه می‌شوند. شیشه‌های سکوریت در مقایسه با شیشه‌های معمولی (خام) از مقاومت بالاتری برخوردار هستند که در زمان شکستگی به تکه‌های کوچک ایمن تبدیل می‌شوند؛ بنابراین محبوبیت بیشتری در صنایع مختلف دارند. حال متقاضیان خرید شیشه‌های سکوریت همواره این سوال را در ذهن دارند که قیمت این مدل شیشه‌ها تحت تاثیر چه عواملی تعیین خواهد شد؟ در پاسخ به این سوال می‌توان به پارامترهای زیر اشاره کرد:

  • برند تولید‌کننده شیشه
  • طرح شیشه (ساده، طرح‌دار و مات بودن)
  • نوع شیشه (فلوت، کلییر، سوپر کلییر و کریستال بودن)
  • رنگ شیشه
  • ضخامت و ابعاد شیشه
  • نوع کاربری شیشه

بنابراین افرادی که به دنبال خرید شیشه سکوریت هستند، می‌توانند از طریق برقراری ارتباط با کارشناسان شرکت‌های تولیدی چون جامینه از نوسانات قیمت شیشه مطلع شوند و در صورت تمایل به ثبت سفارش اقدام کنند.

راهنمای خرید شیشه‌های سکوریت   

شیشه سکوریت به عنوان یکی از پرکاربردترین شیشه‌ها در سراسر دنیا شناخته می‌شود که توسط شرکت‌های مختلف در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها با ابعاد و ضخامت متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌شود. انواع شیشه‌های سکوریت با مشخصات و ویژگی‌های منحصر به‌فرد برای مصارف گوناگون چون ساختمان‌سازی و خودروسازی به‌کار می‌روند. در حال حاضر تولیدکنندگان معتبر در ایران چون جامینه در زمینه طراحی و تولید شیشه‌های سکوریت با قیمت مناسب مشغول فعالیت هستند که متقاضیان می‌توانند از محصولات آن‌ها برای مصارف مختلف استفاده کنند. متقاضیان خرید شیشه سکوریت تهران و کرج، می‌توانند برای استعلام قیمت روز شیشه با کارشناسان این حوزه در جامینه ارتباط برقرار کرده و در صورت تمایل به ثبت سفارش اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

×

سبد خرید